Pages

Wednesday, January 18, 2012

BEKAS PENULIS UTUSAN MENYERTAI DAP


 السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ



BEKAS PENULIS UTUSAN MENYERTAI DAP

Hata Wahari, yang dipecat tahun lepas dari Utusan Malaysia kerana mengkritik harian milik Umno, hari ini mengumumkan kemasukan ke dalam DAP sebagai anggota parti.

Wartawan kanan, yang juga bekas Presiden Kesatuan Kebangsaan Wartawan (NUJ), berkata beliau telah memilih untuk menyertai DAP kerana beliau merasakan ia adalah parti yang paling mengkritik di kalangan rakan2 dalam Pakatan Rakyat (PR).

DAP, saya rasa, disasarkan kebanyakan. DAP mendapati yang paling sukar untuk  menjelaskan kepada rakyat bahawa semua fitnah dan tuduhan2 yang disiarkan dalam media arus perdana adalah tidak benar.

Saya rasa DAP perlu dipertahankan, katanya kepada siding akhbar bersama di sini yang dipengerusikan oleh Setiausaha Agung, Lim Guan Eng.
Hata (gambar), yang meletak jawatan NUJ beliau tahun lepas, bekerja untuk Utusan Malaysia dari tahun 1995 hingga beliau dipecat pada 21 April kerana  mengkritik arah editorial akhbar berbahasa Melayu.


Lagi berita penuh Di SINI

2 comments:

  1. manusia tak ada pembeza agama mcm tu ler.........ada aku kisah, lantak ko lah dah suka sgt dgn jahanam, tuhan Allah kasilah

    ReplyDelete
  2. Aku tak tau nak komen apa keatas komen pengomen ni... apa pun.. aku rasa tiada beza antara DAP ngan UMNO... Dengan MCA lagi jauh bezanya... MCA hentam ISLAM dengan sokongan UMNO... DAP sekarang dah mula menerima ISLAM.

    UmNo nak kata ISLAM.. dah 55 tahun memerintah... sekeping kertas menunjukkan perundangan ISLAM dari agama mereka pun tak ada...

    Qanun QAZAF yang ada pun hanya kosmetik je... Perbicaraan QAZAF di ketepikan dengan bukti Menteri SAPU DUIT ZAKAT bayar peguam...

    he he he

    ReplyDelete