Social Icons

Pages

Saturday, October 20, 2012

PERKASA PUN FATWA HARAM UNDI MCA... UMNO LAK, CAMNA????


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

HARAM MENGUNDI MCA, UMNO BAGAIMANA?


Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) menyambut baik kenyataan keras Setiausaha Agung Perkasa, Syed Hassan Ali yang membayangkan haram bagi umat Islam untuk mengundi MCA dalam pilihan raya ekoran kenyataan terbaru Presiden MCA berhubung hudud yang didakwa menghina Islam.

DPPM menganggap Perkasa masih mempunyai iman di hati kerana sanggup mempertahankan Islam dengan mengeluarkan kenyataan keras seperti ini meskipun akan dibenci oleh pemimpin Umno BN serta rakan-rakan NGO mereka yang lain.

Setidak2nya Perkasa berani mengeluarkan kenyataan beramaran tersebut yang pastinya akan menyentakkan pemimpin MCA. Kebenaran perlu ditegakkan meskipun ianya pahit untuk ditelan.

Namun demikian DPPM merasa sedih kerana para pemimpin Umno masih diam membatu dan ‘menikus’ untuk bangkit menegur atau mengherdik Presiden MCA itu.

Para ulama dan cendikiawan Islam di dalam Umno juga ramai, tetapi tidak ada seorang pun yang bangkit  lantang menegur pemimpin MCA. Seolah2 tidak ada apa yang berlaku dan pemimpin Umno menganggap itu bukan suatu kesalahan.

Di sisi rakyat, kesalahan tersebut adalah suatu penghinaan terhadap agama Islam. Kesalahannya terlalu serius dan tindakan keras perlu diambil terhadap pemimpin seperti ini.

Lebih malang lagi, bukan sekadar tidak menegur, malah Umno masih lagi berkompromi dan menjalinkan kerjasama padu dengan MCA melalui BN. Seolah2 kenyataan Presiden MCA yang terang2an menghina Islam tidak memberi apa2 kesan terhadap hubungan erat antara mereka.

MCA masih lagi diberi tempat, kerusi, kedudukan bahkan bersuara apa sahaja yang mereka inginkan tanpa sekatan dan teguran dari pemimpin Umno. Apakah nilai pemimpin Islam seperti ini?

DPPM percaya, umat Islam di negara ini merasa malu kerana mendapat pemimpin negara yang begitu lemah sehingga ada pemimpin parti komponennya yang menghina Islam lalu mereka tidak boleh berbuat apa2.

Sehubungan itu, DPPM mencabar Perkasa keluarkan kenyataan dan pendirian tegas berhubung sokongan terhadap UMNO dalam Barisan Nasional dalam PRU13.

Jika mengundi MCA dianggap haram, mengundi Umno yang bersekongkol dengan MCA bagaimana pula?

Justeru, Jika benar Perkasa mahu mendaulatkan Islam dan menjaga kesucian Islam, mereka perlu tegas dalam menyatakan ‘amar ma’aruf nahi mungkar’ sekalipun mereka akan dihina dan dicemuh oleh Umno.

Persimpangan ini perlu dipilih dan Perkasa perlu ikhlas dalam menentukan hala tuju perjuangan mereka dengan berpandukan perkara berikut: Mahu menjaga kepentingan agama Islam atau kepentingan politik dan dunia yang sempit sehingga mengundang kemurkaan Allah SWT.  – sumber

PERNAH KAH ULAMA MUDA / MUDAH ATAU MANA MANA ULAMA LAIN BERTEMU AYAT NI DAN MEMBERITAHU CHUA SOI LEK SUPAYA BERHENTI DARI MENYERANG ISLAM?????

TELAH BERKALI2 SOI LEK MEMBERIKAN KOMEN2 MENGHINA TUNTUTAN ISLAM TAPI UMNO MENUTUP SEBELAH MATA…

PI EM NAJIB PUN SEOLAH2 MENUTUP MULUT GERUN UNTUK MENGHENTAM CHUA SOI LEK DEMI MENJAGA HATI CHAUVENIS CHINA ANTI ISLAM NI…. APAKAH MEREKA MENGGUNAKAN ISU AGAMA UNTUK MENJADIKAN NEGARA HURU HARA DEMI MENGEKALKAN KUASA MEREKA????

FIRMAN ALLAH DALAH SURAH AL-KAFIROON: 6

لَكُمۡ دِينُكُمۡ وَلِىَ دِينِ (٦)
BAGI KAMU AGAMA KAMU DAN BAGIKU AGAMAKU. (6)”

SETIDAK2NYA PERKASA BERANI MENGATAKAN SESUATU WALAU PUN MEREKA MASIH CACAMERBA…. SEKEJAP MENYERANG ORANG DI MASJID… SEKEJAP MENYERANG SEKUTU MEREKA DARI MCA… 




No comments:

Post a Comment