Pages

Monday, October 15, 2012

BAJET 2013 KELANTAN SERTAKAN ROYALTI RM200 JUTA


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

KOTA BHARU - Kelantan membentangkan Bajet 2013 hari ini dengan memasukkan hasil royalti - yang kini dituntut - sebanyak RM200 juta, sebagai perolehan Kerajaan Negeri.  
                                
Pembentangan itu dibuat oleh Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi dan Kebajikan, Datuk Husam Musa pagi ini dengan mengumumkan bajet lebihan berjumlah RM581.77 juta - lebih 35 peratus berbanding Bajet 2012.

“Ini bertujuan melonjakkan lagi harapan kerajaan dan rakyat Kelantan untuk mendapatkan hak mereka serta meletakkan tiang pacak bahawa Kelantan berhak terhadap pengeluaran gas khususnya di telaga Kamelia yang memulakan pengeluaran pertama  Mac nanti," katanya.sumber

Nah haih… Kelantan sudah memulakan ‘official demand’ … Semuga Allah memberkati Kelantan dan rakyatnya atas usaha yang tidak henti2nya menuntut hak yang dirompak oleh Kerajaa Pusat pimpinan Umno Be End….

Mahadey Kutti yang memecahkan perjanjian yang dimeterikan sejak sekian lama dari zaman Tun Razak… Najib anaknya tak ikut jejak ayahnya… ikut Kutti plak…

Cam na nak kata UmNo Bela MELAYU???? Kelantan bukan diperintahkan oleh Koh Tsu Koon… Aku sampai mampus tak percaya kat Umno ni… Lidah bercabang… Rakyat didahulukan ke??? He he he … ada akal …. Fikir…..

No comments:

Post a Comment