Pages

Sunday, February 19, 2012

SERUAN GEMILANG - TRANSFORMASI MENJUNAM


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ



SERUAN GEMILANG - TRANSFORMASI MENJUNAM


Sebuah syarikat pembalakan bernama Seruan Gemilang Makmur Sdn Bhd telah menyaman dan mendapat perintah mahkamah untuk mendapat pembayaran sebanyak RM70juta lebih.

Kerajaan Pahang yang selama ni tak pernah diperintah oleh mana parti kecuali UMNO Be End, sepatutnya membayar RM37,127,471.60 dengan faedah sebanyak 8% setahun dari 31/12/2000 sehingga tarikh penyelesaian penuh.

S
ijil perintah yang mengarahkan Kerajaan Pahang membuat bayaran telah dikeluarkan pada 7/4/2008 tetapi sehingga kini, satu sen pun belum dibayar kepada Seruan Gemilang.

Pengarah-pengarah Seruan Gemilang telah meminta jasa baik anggota Parlimen Pakatan Rakyat supaya membangkitkan isu ini di Parlimen. Ini telah pun dilakukan dalam sidang Parlimen tahun lalu tetapi masih juga tidak berhasil.




Dalam Mingguan Malaysia hari ni, Pi Em Aji Najib merayu untuk mendapatkan mandat dari rakyat lagi.... memang bengong la rakyat Malaysia yang masih menyokong UmNo Be End....

Kerajaan Pahang telah gagal dalam semua rayuannya di Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan. Malangnya, Pi Em Malaysia juga dari Parlimen Pekan dalam negeri Pahang.

No comments:

Post a Comment