Pages

Thursday, February 23, 2012

HINA QURAN: PM, UMNO, HASSAN ALI, JATI, MUFTI MENYEPI


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ




HINA QURAN: PM, UMNO, HASSAN ALI, JATI, MUFTI MENYEPI

Perdana Menteri dan Menteri Luar yang didakwa diam terhadap Amerika Syarikat dalam insiden pembakaran al-Quran di pangkalan tentera Amerika Syarikat di utara Kabul yang dikesan kelmarin.


Ketua Penerangan Pemuda PAS, Riduan Mohd Nor berkata, langsung tidak kedengaran suara Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai ketua negara umat Islam di negara ini di peringkat antarabangsa berhubung isu itu.

“Adakah kerana pemimpin negara ini takut dengan kelibat Big Brother Amerika Syarikat atau sememangnya pemimpin negara ini tidak peka terhadap perkembangan umat Islam di seluruh dunia?” soal Riduan.

Menurut laporan media antarabangsa, tentera Amerika mengesyaki banduan Taliban menggunakan al-Quran untuk menghantar mesej antara satu sama lain. Beberapa naskhah dengan kesan bakar ditemui pekerja tempatan.

Setiausaha Pertahanan Amerika Syarikat Leon Panetta bagaimanapun dilapor memohon maaf kelmarin dan menegaskan tentera kuasa besar dunia itu menghormati amalan agama rakyat Afghanistan tanpa “sebarang pengecualian.”

Manakala Panglima tentera Pertubuhan Perjanjian Atlantik Utara (NATO) di Afghanistan, Jeneral John R Allen dari Amerika pula berkata, siasatan akan diadakan berkenaan insiden itu.


“ISYARAT AMERIKA MUSUHI UMAT ISLAM”


Dalam kenyataannya hari ini, Riduan menyindir, mungkin pemimpin negara ini sibuk berpolitik tidak sedar ada isu menyinggung perasaan umat Islam berlaku di luar sana.

“Mungkin juga pemimpin negara hanya ‘memperjuangkan Islam’ di negara ini sehingga tidak peduli pada nasib umat Islam di luar negara,” katanya lagi.

Riduan (bawah) juga mengajak umat Islam pelbagai latar - termasuk anggota Umno dan NGO baru Datuk Hasan Ali Jalur Tiga (JATI) - turun berhimpun di kedutaan Amerika di Kuala Lumpur awal petang esok bagi membantah tindakan menghina Islam itu.
riduan mohd nor
“Sememangnya tindakan tentera Amerika ini memberi isyarat untuk memusuhi umat Islam seluruh dunia. Umat Islam wajib bersatu di atas nama mempertahankan kesucian Islam dari dihina dan dipersenda,” katanya.

Riduan berkata, minggu lalu mereka telah mengajak Umno hadir dalam perhimpunan membantah kekejaman Syria terhadap rakyatnya tetapi “Umno dan rakan2nya gagal hadir”.

“Isu ini membuktikan siapa sebenarnya yang mempertahankan Islam dan umatnya dan siapa pula yang hanya beretorik dalam isu yang melibatkan umat Islam," katanya.

Dalam perkembangan berkaitan, siri bantahan yang bermula di Bagram - tempat pangkalan itu ditempatkan - kini tersebar ke seluruh Afghanistan dan menyebabkan sekurang2nya enam terbunuh dan berpuluh2 cedera.

Sumber KLIK DISINI


HEBAT SUNGGUH LAKONAN MEREKA KAN... TERUS HILANG TANPA SENSITIVITI TERHADAP HINAAN INI.

MUNKIN MEREKA JUGA SEKUTU YANG SENTIASA MENGHINA PERUNDANGAN AL-QURAN AGAKNYA... ENTAH LAAA

No comments:

Post a Comment