Pages

Friday, February 17, 2012

MENTERI BODOH SOMBONG: MUNKIN FELDA AKAN DIKUASAI ISRAEL???





السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ


CAMPAK BUKU JINGGA : MENTERI BODOH SOMBONG


BODOH SOMBONG kata peribahasa Melayu kepada makhluk yang perasan dirinya hebat dan betul. Bodoh kerana memang BODOH, sombong kerana perasan dia bijak… tak boleh dinasihati dan ditegur.




Perjuangan yang tertumpu kepada hanya Felda dan penyeraian Felda Global Ventures Holdings Berhad (FGVH). FGVH telah digunakan dengan cara mempunyai kemuslihatan yang tinggi untuk membolehkan Israel menguasainya. Sementelah lagi dalam isu Israel menjadi pengimpot terbesar minyak kelapa sawit.

A
pakah tidak ada cadangan dari Israel untuk mengambil alih Felda dari Kerajaan kepada takluk kuasa ekonomi mereka???

Tidak mustahil, selepas penyenaraian di bursa saham, sebuah syarikat yang mempunyai kewangan yang mantap akan mengambil alih saham FGVH dan mengekal kekuasaan mereka keatas segala kepentingan FGVH???

Apakah peneroka yang ada hari ini akan menjadi pekerja kekal syarikat milik Israel selepas ini dengan secara tak disedari????

Peneroka dan anak2 mereka yang ghairah dengan kempen penyeneraian ini akan menyesal kemudian… Kejutan budaya yang ditanamkan kepada peneroka dengan agihan keuntungan selepas ini munkin tercapai namun sebagai pemegang saham yang kecil… Jadi lah mereka manusia yang merempat di bumi sendiri…. Di tanah yang mereka usahakan sejak 30-50 tahun dahulu … kini menjadi milik orang lain….

No comments:

Post a Comment