Pages

Tuesday, August 30, 2016

Mercu Tanda Mengenang Bah Kuning


TUGU PERINGATAN BANJIR KUALA KRAI (TPBKK)

1) TPBKK telah dirasmikan oleh YAB Ustaz Dato' Menteri Besar Kelantan pada tanggal 25 Zulkaedah 1437 bersamaan 28 Ogos 2016 pada jam 12.00 tengahari di Tapak Monumen Banjir, berhadapan Stesen Caltex Guchil, Kuala Krai. 

2) Pembinaan TPBKK ini selain ianya menjadi mercu tanda bagi mengenangkan sejarah terjadinya bah kuning, ia juga suatu manifestasi ucapan terima kasih kepada semua agensi, NGO, Badan Korporat, mahupun orang perseorangan yang telah membantu mangsa bah kuning.

3) Semua kos pembinaan TPBKK sebanyak RM60 ribu telah dibiayai sepenuhnya oleh Persatuan Juruukur Tanah Bertauliah Malaysia (PEJUTA). Seterusnya Jabatan Ukur Dan Pemetaan Malaysia (JUPEM), Pertubuhan Juruukur Diraja Malaysia (RISM) dan Majlis Daerah Kuala Krai menjadi pelaksana bagi pembinaan TPBKK tersebut.

4) Pembinaan TPBKK langsung tidak menggunakan dana daripada Kerajaan Negeri sebagaimana dakwaan yang tidak berasas dan mengelirukan rakyat yang disebar melalui media sosial. Kos yang disebar juga adalah tidak benar disamping tohmahan berat kepada pemimpin Kerajaan Negeri hasil pembinaan TPBKK tersebut.

~Mohd Asri Mat Daud
Setiausaha Akhbar YAB Menteri Besar Kelantan

3 comments:

  1. Dunia akhir zaman...fitnah tersebar meluas. Pemfitnah tidak berasa salah dan berdosa bahkan ia dianggap satu strategi dlm gerak kerja...kerja terkutuk sebenarnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih kepada semua unit @ individu pada masa tersebut....semoga Allah membalas kebaikan kepada kalian...

      Delete
    2. terima kasih kepada semua unit @ individu pada masa tersebut....semoga Allah membalas kebaikan kepada kalian...

      Delete