Social Icons

Pages

Sunday, August 28, 2016

Tak per... Akhir hayat mu nanti... Tak dak orang hantar mu gi kubur berbikini jer

Dunia akhir zaman, ramai manusia perempuan bertudung hanya mengikuti fesyen semasa jer...

Macam² nama di beri... Ada 'bawal' dan tah apa² lagi...

Ada yang bertudung... Tapi menunjukan buah dadanya terbonjol, punggungnya yang bulat...

Ini bukan saja berlaku kepada orang awam atau artis jer, malahan pensyarah kuliah agama kat universiti bertaraf menteri pun serabai juga...

Tak per... Korang nak tutup ke, nak buka ke... Korang punya pandai laa...

Tapi bila mampus... Jangan tinggal wasiat... Hantar mu ke kubur dengan hanya berbikini...

Aku hanya berdoa agar korang dilimpahkan hidayah Allah... Dan jadi seorang muslimah yang berilmu....

2 comments:

  1. Jika manusia dah rasa dirinya hebat maka perintah Allah pun dilanggar tanpa rasa bersalah malah bangga dgn pelbagai hujah.

    ReplyDelete
  2. susah kalau bertudung tetapi tiada ilmu. haha. saya dulu mula pakai tudung tingkatan 4 dan waktu tu sye tahu walau mcm mne pun, aurat tetap perlu ditutup. sekalipun manusia hina kita. mustahil perkara sekecil ini pun dia tak tahu. ujian menutup aurat, biasalah. sye pernah kena hina juga bila pensyarah kata "jangan percaya sgt org pakai tudung labuh ni. bukan baik sgt pun", Allah je tahu sakitnya. rasa nak menangis walhal sye takde buat salah apa pun. Alhamdulillah smpai skrg masih melabuhkan tudung melebihi dada malah sakai dan serabai lagi sbb baju pun lusuh. belum lagi dengar umpat mengumpat org lain pasal lusuhnya baju kita. dia pulak, ada segalanya. lawa, cantik, ada yang memuja, idaman lelaki, kalau ada pertandingan cari menantu, ramai yang ingin bermenantukan dia, ramai yang akan pilih dia. apa hinaan orang2 yang cetek pemikiran menganggu hijrahnya. semoga diberi kekuatan. beruntunglah dia mampu mengadu, takde pulak org nak herdik, nak hina dia depan2. media sosial, biasalah. berunutnglah hidup. aku ni dr kecik kena hina, tak lawa, hitam, gelap, keling, pandai pun kena hina, bodoh pun kena hina, kena umpat, kena kutuk, buat sedaya upaya pun takde siapa nak hargai, kalau ada pemilihan pun, aku manusia yang tak akan terpilih, kena pinggir, org tak pandang sebelah mata pun. beruntunglah dia..

    ReplyDelete