Pages

Thursday, November 17, 2011

MELAYU & ISLAM JADI ALAT UMNO??


 السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ



MELAYU & ISLAM JADI ALAT UMNO??


Perjuangan UmNO sejak ditubuhkan dari tahun 1946 oleh British di Istana Johor dengan kerjasama Dr Charles Joseph Pemberton Paglar, perjuangan yang dicanangkan ialah AGAMA, BANGSA dan TANAH AIR (Alif Ba & Ta) atau dalam bahasa moden ala Amerika 'AVATAR'.


BENARKAH?

UMNO melaungkan penyatuan Melayu, kekuasaan Melayu di bumi Melayu... Inilah resepi yang di lelongkan setiap waktu, suhu dan cuaca. Nasib orang Melayu akan tidak terbela, hancur dan musnah. Menurun menjadi lemah selemah lemahnya. 

Kefahaman ini ditanam dari dahulu sampai sekarang. Persoalannya adakah ianya bermula dengan fakta dan realiti???? Atau ianya hanya sebahagian dari rempah ratus bahan resepi dari pemikir-pemikir dan pejuang-pejuang Melayu????

Kebimbangan golongan ini semakin menjadi-jadi apabila peralihan kecenderongan pengundi-pengundi Melayu dan bukan Melayu terhadap PAS, PKR dan DAP. Kenapa???? Ini disebabkan mereka merasakan UmNo adalah tunjang kekuasaan Be End dan UmNo lah yang diharap memelihara MARUAH ISLAM dan KAUM MELAYU. Mereka mengatakan 54 tahun nasib Melayu terBELA dan kalau Umno tewas maka orang Melayu akan hancur dan lemah...

Mereka berusaha keras menanamkan AQIDAH ini kedalam pemikiran rakyat agar orang Melayu dan ummat Islam menjadi sentiasa was-was, bimbang dan ketakutan untuk keHILANGan UmNo. 

Wajarkah resepi ini diadunkan dalam kepala rakyat???? Wajarkah rakyat bimbang dengan PUPUSnya UMNO?????


KALAU TIDAK BENAR PULA ... MENGAPA???
Kita ingin membicarakan sesuatu di luar kota 'bangsa' dan secara 'waras' dengan lebih mendalam sedikit dari apa yang pejuang-pejuang dan pemikir-pemikir bangsa laungkan.

1. Kalau betul UMNO pentingkan kekuasaan Melayu, kenapa tidak ditambahkan kerusi di negeri-negeri majoriti Melayu seperti Kelantan, Terengganu dan Kedah... sebab ada diantara kawasan parlimennya mempunyai pengundi mencecah hampir 100,000 pengundi....

2. Kenapa tambahan kerusi banyak pula dilakukan di Sarawak dan Sabah ... kerana di sini dianggap sebagai 'fix-asset' kepada Be End.....?????

3. UmNo tewas sejak 21 tahun yang lalu di Kelantan, adakah kuasa Melayu dan Islam telah HILANG di Kelantan??

Apa yang pasti sekarang ISLAM semakin bertambah megah dan hebat dengan perlaksanaan pentadbiran SIFAR RASUAH dan terus memperjuangkan perlaksanaan undang-undang ISLAM di sana.

4. Kalau lah benar UmNo IKHLAS untuk menjaga Melayu dan ISLAM, kenapakah ROYALTI MINYAK Kelantan tidak di bayar sehingga sekarang????? Bukankah ianya sudah mempunyai PERJANJIAN yang JELAS dan TERANG yang mewajibkan Petronas melalui Kerajaan Pusat pimpinan UMNO, memBAYAR ROYALTI tersebut.

Apakah orang Kelantan yang memilih PAS dan penyokong Um-No di Kelantan yang majoritinya Melayu, adalah BUKAN MELAYU ISLAM seBENAR pada kaca mata Um-No sehingga PELBAGAI PENINDASAN dilakukan sejak 1990?????

5. Kenapa Um-No sanggup menyerahkan beberapa kerusi parlimen yang dahulunya ditandingi oleh 
Um-No kepada parti-parti lain seperti yang berlaku di Kuala Selangor, Kuantan, Raub, Prt Dickson dan puluhan kerusi yang lain. 
Bukankah ini membuktikan 
Um-No yang melakukan pengKHIANATan kepada Melayu????

6. Siapakah yang membuangkan TULISAN JAWI daru sistem pendidikan kalau bukan  
Kerajaan Um-No dan menteri yang mencadangkan pun dari Um-No.?????

7. Siapakah yang meluluskan pelbagai jenis loteri dan  judi HALAL yang berakar umbi dalam negara ini kalau bukan menteri Um-No?????

8. Apakah hanya Melayu Um-No yang pandai mengAMPU (yang mengkritik tak termasuk) sahaja yang dianggap sebagai Melayu Islam????? Kalau Melayu dari PAS, PKR dan DAP adalah BUKAN MELAYU ISLAM?????

Kebimbangan hilangnya kekuasaan orang Melayu dilihat bertunjang dengan kekuasaan Um-No, seolah-olah tiada parti lain dalam Malaysia ini yang akan memelihara kuasa Melayu dan agama ISLAM.


KONKLUSI

Hakikat sebenarnya, Um-No selama ini kalau dibahaskan dalam kontek membela Melayu, Um-No adalah gagal dan tidak mampu menaikkan martabat dan sosio-ekonomi Melayu dengan ketara walaupun sudah 54 tahun memerintah negara.
Begitu juga lah dalam hal-hal bersangkutan dengan ISLAM, 
Um-No hanya, meLACURKan ISLAM hanya pada keadaan yang perlu sahaja untuk memelihara kepentingan politik mereka semata-mata...
Dalam erti kata yang lain... 
Um-No hanya mahu Al-Quran dan Al-Hadis menurut BUNTUT Um-No dan bukan nya Um-No menurut tuntutan SUNNAH ini.....

Tautan 1 - Contoh mempergunakan Islam untuk kepentingan... 

Tautan 2 - Contoh mempergunakan Islam untuk kepentinga...





1 comment:

  1. dah lama dah amno gagal....gagal...gagal...n terus gagal dalam membela melayu apalagi ummat Islam...

    ReplyDelete