Pages

Friday, November 25, 2011

AKU TAK BELAH MANA-MANA - AKU ATAS PAGAR


 السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ



AKU TAK BELAH MANA-MANA 
AKU ATAS PAGAR

Ramai kita mendengar cakapan-cakapan seperti di atas... 


Aku tak belah mana-mana, aku atas pagar"
Sesungguhnya Allah menciptakan kita 2 benda untuk pilihan....  Allah ciptakan kita
1. Syurga atau neraka
2. Islam atau Kafir
3. Baik atau Buruk 

4. Jihad atau Jahat
5. Zuhud atau Robin-hood
6. Pahala atau dosa
7. Lelaki atau perempuan
8. banyak lagi yang tak membenarkan kita membuat pilihan ke 3 iaitu yang bukan diluar tabi'e fitrah kejadian,


Boleh kah kita duduk atas pagar???? Dua benda sahaja yang selalu duduk ATAS PAGAR iaitu spesis binatang iaitu BERUK atau BURUNG.


Layak kah kejadian manusia yang beraqal untuk berfikir dan menilaikan kebaikkan dan keburukkan. Malangnya mereka menilaikan mana yang menguntungkan mereka tanpa melihat kesan buruk yang akan menimpa mereka dari pencipta mereka.


Walau apapun, fitrah kejadian manusia, manusia mahu sebuah kebaikan dan bukan nya keburukan. PELIK KAN apabila manusia memilih untuk duduk atas pagar macam BERUK.... he he he he



ADA JUGA MANUSIA NAK JADI BERUK DAN BURUNG. HE HE HE ENTAH LAAAA........


No comments:

Post a Comment