Pages

Friday, November 18, 2011

SUAMI SHAHRIZAT KATA LAPORAN AUDIT NEGARA TAK TEPAT


 السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ



SUAMI SHAHRIZAT KATA 
LAPORAN AUDIT NEGARA TAK TEPAT

Ramai makhlok terlibat mengatakan Laporan Audit Negara TIDAK TEPAT. Komen-komen yang datang dari semua peringkat yang terlibat termasok lah menteri-menteri.

APA NAK JADI DENGAN NEGARA INI????

BENARKAH LAPORAN AUDIT NEGARA TAK TEPAT????



Laporan yang diedarkan kepada Ahli-Ahli Dewan Parlimen dikatakan "tidak tepat" seharusnya di TARIK BALIK dan dikenakan tindakan terhadap Tan Sri Amrin Buang kerana cuba menipu dan mentohmahkan kerajaan.


Jabatan Audit Negara mempunyai peranan utama untuk meningkatkan akauntabiliti sektor awam. Standard pengauditan yang tinggi perlu dikekalkan setiap masa dan juruaudit perlu menjalani latihan iktisas yang berterusan bagi menjamin kualiti pengauditan yang dilaksanakan. Justeru itu, program latihan yang sistematik dan terancang perlu disusun untuk memenuhi keperluan tugas masa kini dan persediaan untuk menghadapi cabaran masa hadapan. 

Adalah menjadi hasrat Jabatan Audit Negara agar Akademi ini dapat digunakan sebagai landasan bagi meningkatkan profesionalisme dan sebagai badan akreditasi untuk Juruaudit Sektor Awam. Selain itu,  Akademi ini juga berfungsi bagi meningkatkan kesedaran pegawai awam mengenai pentingnya akauntabiliti awam melalui penawaran kursus dalam bidang utama seperti pengauditan,  ICT, perakaunan dan pengurusan. Seterus klik disini...

NAMPAK SANGAT SARANAN AUDIT NEGARA 
TAK DIPEDULIKAN MENTERI & KRONI


Apa makna Audit Negara???? Bukankah Tugas Audit Negara itu TUGAS MULIA menyemak dan memperkatakan sesuatu yang tidak sesuai dan pembaziran dalam melaksanakan AMANAH??? Orang yang mempertikaikannya adalah mereka yang sukakan kepada kerja-kerja pemBAZIRan dan PENYELEWENGAN. 

BERIKUT petikan muka surat 7 laporan buku Audit Negara 2010 yang turut dibentangkan di dalam dewan rakyat.

Laporan Audit Negara mendedahkan bahawa saranan Audit Negara di dalam menyelesaikan masaalah dan kelemahan berhubung penggunaan dana dan hasil tidak diendahkan oleh Kerajaan Persekutuan.


Laporan Audit Negara 2010 mendedahkan bahawa kelemahan tersebut masih terus berlaku dan kali ini melibatkan kekurangan dana oleh Kerajaan Persekutuan sebanyak RM5.95 bilion yang terpaksa dibiayai oleh wang tunai.





Tautan Cerita Klik Di Sini






















1 comment:

  1. tu duit pembayar cukai,kalu duit awk suka ati la nak bt apa .. ngok,bikin panas..

    ReplyDelete