Pages

Monday, November 14, 2011

ISRAEL SEMAKIN GANAS


  السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ




Serangan Israel di Semenanjung Gaza, 14/11/2011


02:15 pagi, waktu Mesir/Semenanjung Gaza: Pesawat tempur rejim zionis mengebom sebuah bangunan marin di sebelah barat laut bandar Gaza.



02:20 pagi, waktu Mesir/Semenanjung Gaza: Menurut SAFA, 4 cedera, manakala seorang lagi kritikal akibat pengeboman yang dilancarkan pesawat zionis.

02:42 pagi, waktu Mesir/Semenanjung Gaza: Pasukan bomba menemui satu jasad yang rentung dalam lokasi yang dibom.


SEMENANJUNG GAZA - Serangan udara yang dilancarkan oleh pesawat tempur rejim zionis(Israel/penjajah) secara mengejut awal pagi ini mengakibatkan seorang anggota marin Palestin syahid, manakala empat lagi cedera. Dalam kejadian ini, pesawat tempur zionis menyasarkan serangannya ke atas sebuah bangunan polis marin di kawasan As-Sudaniah, sebelah barat laut bandar Gaza.

Jelas dari sumber perubatan, Adham Abu Salmiah, jurucakap Jawatankuasa Tertinggi Bantuan Cemas di Gaza, pasukan bomba dan krew penyelamat telah menarik keluar seorang dari anggota marin yang syahid, Muhammad Zaher Al-Kailani dari celah runtuhan di lokasi yang menjadi sasaran pengeboman. Tambahan pula, empat lagi anggota marin mengalami kecederaan.

Tiga dari anggota marin yang disifatkan mengalami kecederaan sederhana telah dibawa ke hospital As-Shifa' di Gaza, dan mangsa yang keempat disifatkan teramat kritikal telah dipindahkan ke hospital Kamal Udhwan di utara Semenanjung Gaza.

Berhubung serangan, menurut sumber keselamatan, pesawat tempur zionis jenis F-16 melancarkan dua serangan peluru misil secara mengejut ke atas bangunan polis marin kerajaan Palestin di Gaza, lantas mengakibatkan kebakaran besar malahan lokasi sasaran hancur musnah. 

Ketika laporan ini diterbitkan, pasukan bomba masih meneruskan usaha mencari dua lagi anggota marin yang dikatakan tidak dijumpai dalam timbunan runtuhan bangunan terbabit.

Serangan balas ke atas serangan roket

Serangan zionis ini turut dibimbangi menjadi permulaan kepada tentangan sengit di Semenanjung Gaza. Lebih-lebih lagi, kejadian ini berlaku ketikamana Israel kerap memberikan ancaman serangan di Gaza.

Menukil laporan dari berita AL-JAZEERAH, jurucakap tentera rejim zionis berkata, serangan di Gaza pagi ini sebagai balasan kepada serangan roket yang dilancarkan beberapa jam yang lalu dari Gaza ke kawasan Israel(tanah jajahan) berhampiran dengan sempadan Semenanjung Gaza. Bagaimanapun, tiada mana-mana sayap tentera Palestin membuat pengakuan melancarkan roket.

Palestin mungkin balas serangan


Sumber 1

Sumber 2


No comments:

Post a Comment