Pages

Monday, September 30, 2013

HOSPITAL BERSALIN SERDANG PLAK YANG RUNTUH



Beberapa bahagian bumbung di Wad Bersalin Hospital Serdang dekat ibu negara runtuh dalam kejadian 2.55 pagi ini.

Tiada kecederaan dilaporkan.

Jurucakap Unit Perhubungan Awam hospital itu ketika dihubungi Bernama berkata pihaknya sedang menjalankan siasatan berhubung kejadian itu.

Pihak media tidak dibenar masuk ke kawasan itu.


Menurut sumber Hospital berkenaan ... Tiada siapa yang telah dilaporkan cedera daripada kejadian jam 2:55 pagi itu.

Bagaimanapun, menurut sumber, terdapat “sekurang2nya 10 lagi insiden” yang tidak dilaporkan secara terbuka dan disimpan di bawah balutan.


Ketika dihubungi , pengarah hospital, Datuk Dr Ardi Awang mengesahkan kejadian itu hari ini tetapi mengecilkan keseriusan.


“Ya, kejadian itu ada berlaku , tetapi ia adalah hanya sekeping siling jadi saya tidak fikir anda media perlu melaporkan tentang itu.” kata Ardi  kepada Astro Awani.


Beliau menambah bahawa tidak ada orang yang cedera.


Pada 13 Ogos 2013, tiga jururawat dan seorang pegawai perubatan wanita di Serdang Jabatan Kecemasan Hospital ‘cedera’ apabila 15 keping siling berukuran 2 kaki x 2 kaki sekeping runtuh pada jam 2:45 pagi.


Ardi kemudian berkata, siasatan awal mendapati kejadian berlaku apabila skru yang memegang kepingan siling tersebut telah terkeluar, membuatkan kepingannya runtuh.


Salah seorang daripada jururawat telah tercedera ditangannya dan menerima jahitan manakala selebihnya cedera di kepala dan belakang mereka.


Kejadian pertama dilaporkan berlaku pada bulan Januari 2011 lalu melibatkan lobi utama tetapi tidak melibatkan kecederaan dalam runtuhan itu yang berlaku selepas tengah malam.


Hospital ini telah beroperasi sejak Disember 2005 yaang dibina dengan kos RM690 juta, dibina untuk memberi khidmat kepada kira2 570,000 penduduk Serdang, Putrajaya, Kajang dan Bangi.




No comments:

Post a Comment