Pages

Tuesday, October 8, 2013

PEMBOHONGAN MAKIN TERBONGKAR - MENTERI KERJA CARI ALASAN



PERBELANJAAN K-POP MEMANG TANGGUNGAN KERAJAAN – KETUA AUDIT NEGARA : TS AMBRIN BUANG

“Perbelanjaan ini dibuat menerusi peruntukan kerajaan yang disalurkan menerusi Majlis Belia Malaysia (MBM) dan ia tidak pernah dipertikaikan mana-mana pegawai kementerian atau MBM sewaktu perbincangan dengan mereka ketika audit dijalankan.

“Kerana itulah isu ini dibangkitkan dalam laporan audit,” katanya dalam satu maklum balas emel kepada media.


Semenjak 2 menjak ni, semua menteri dan orang2 kanan kementerian dan agensi2 kerajaan yang terlibat memerah kepala hotak depa untuk mencari alasan di atas keborosan depa meleburkan wang negara.

Rupa2nya kelulusan mereka bukan untuk mencari “jalan” selamatkan negara, ekonomi dan rakyat marhaen… tapi digunakan akal pinjaman Allah untuk mencari “ALASAN” dan BERBOHONG terhadap apa yang mereka KHIANATkan dan menZALIMi rakyat.…


Kesalahan mereka adalah BESAR disisi SYARAK:

  1. TIDAK AMANAH – mereka khianat, berbelanja tanpa sempadan dengan tidak memberi munafaat kepada rakyat semata2 mencari nama.
  2. MEMBAZIR – sikap membazir adalah dilaknat Allah kerana Allah berfirman “Sesungguhnya sikap suka memBAZIR itu adalah dari kalangan saudara SYAITAN.”
  3. BERBOHONG – sikap ini juga di larang oleh Nabi saw dengan sabda yang mafhumnya : “Siapa yang berbohong, bukan dari kalangan kami”.
  4. ZALIM – dengan keborosan mereka, Negara terpaksa dan dipaksa menaikkan harga barang2 keperluan untuk menampong perbendaharaan Negara. Dengan ini berlaku lah satu penindasan dan kezaliman terhadap rakyat yang rata2 miskin.

1 comment: