Pages

Thursday, September 29, 2011

RINDU SERINDU RINDUNYA... MALU SEMALU MALUNYA


  السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ


RINDU SERINDU RINDUNYA... 
MALU SEMALU MALUNYA....


Alkesah malam tadi, selepas solat maghrib... satu panggilan tepon masuk... Aku pun menjawab panggilan itu..... Rupanya dari seorang kawan yang memang ahli UMNO totok... yang amat tak suka dengan aku sebab setiap kali bertemu.... akan berlaku selisih pendapat mengenai kefahaman aqidah.....

Aku selalu mengingatkan sahabat-sahabat ku bahawa apa jua langkah nak diambil ... suluhlah pertaliannya dengan syahadah yang kita lafazkan dan tuntutannya...... supaya kita tidak syirik dalam pengabdian kepada yang Esa. Yang Maha Mencipta.....

Sahabat ni meminta aku bertemu dengannya jam 9.30 malam disebuah restoran mamak. Melihat kepada jam hampir 9 malam.... aku pun segera keluar menuju ketempat yang diberitau.... Setibanya aku disana, beliau sudah berada dengan minumannya.... Aku melihat mukanya agak muram.... Membuatkan aku berhati-hati dalam berbicara......

Kami berbual dalam semua aspek... dan akhirnya melibatkan tajuk NAJIB MENOLAK HUDUD (Kelik Disini Untuk Melihat Video Najib Umum Tolak Hudud) yang menjadikan inilah tujuannya memanggil aku bersamanya.....

"Ustaz, maafkan saya selama ni.... Saya betul2 malu semalu malunya... bukan dengan ustaz sahaja, dengan isteri, anak2, keluarga, jiran tetangga dan seluruh ummat Islam sekarang..., maruah saya sudah tak bernilai", katanya sebak. Aku melihat airmatanya mengalir membasahi pipinya... Aku dapat rasai, sahabatku ini menyesal yang amat sangat.

“Ustaz, saya amat terasa yang semua ahli UMNO dikhianati, dimunkiri, dipergunakan untuk mereka berkuasa, selogan demi agama, bangsa dan tanah air, jauh tersimpang dari matlamat yang diselogankan.. retorik semua tu.. hipokrit belaka..... saya malu ngan anak-anak.. sekarang seluruh keluarga saya telah keluar dari UmNo, saya bersumpah depan ustaz... saya akan terus perjuangkan ISLAM bersama-sama Ustaz”....

Aku terkedu.... amat berbeza dengan pertemuan kami sebelum ini..... aku juga tersentuh dengan nalurinya yang terkesima dari sedutan ucapan Najib berbohong kepada ahli-ahlinya.

“Akhi, ini lah yang ana selalu sebutkan pada anta... Dalam sebuah hadis yang diriwayatkan oleh Ibnu Abbas رضي الله عنهما mengatakan bahawa Nabi  telah bersabda :

مَنْ تَشَـــبَّهَــا بِقَوْمٍ فَهُوَ مِنْهُمْ

“Barangsiapa yang bersyubhat dengan satu kaum, dia dari kalangan mereka itu”... aku menerangkan....



Akhirnya dia menyatakan pada saya dia amat suka dengan lagu nyanyian Spoon - Rindu Serindu Rindunya..... dia kata dia dah siapkan jawapan kepada persoalan yang dinyatakan dalam lagu tersebut : Jawapannya berwarna HIJAU

Berikanlah Jawapan , Huraikanlah Simpulan 
Biar Tenang Jiwaku Setelah Kasih Lama Berlalu  -  (wahai UMNO)
Tidak Munkin Ku Lupa Perjanjian Kita -  (Demi Agama, Bangsa & Tanah Air)
Bersama MAMAK KELABU Dikala BULAN Sedang Beradu - (Kau menolak HUDUD demi berbilang bangsa)

Mengapa Terjadi Perpisahan Ini -  (Nak tau ke sebabnya?)
Dikala Asmara Melebar Sayapnya -  (Melayu mengharapkan UmNo)
Mengapa Kau Pergi Disaat Begini - (UmNo meninggalkan Islam)
Dikala Hatiku Terlukis Nama Mu -  (Melayu mengharapkan UMNO)
Kalau Memang Tiada Jodoh -  (Aku sekeluarga keluar terus dari UMNO)
Apa Lagi Nak Ku Heboh -  (UMNO RIUHkanlah tentangan terhadap Islam)
Aku Malu Pada Teman, Pada Semua (Maruah aku terhakis pada anak2 & isteri & jiran2)

Rindu... Rindu Serindu Rindunya -  (Rindukan ISLAM Berjaya di Malaysia)
Namun Engkau Tak Mengerti -  (Umno buat tak faham)
Pilu Pilu Sepilu Pilunya -  (Sedih & pedih yang teramat bak sembilu)
Namun Engkau Tak Peduli - (Namun apa yang UMNO peduli)
Mahu Semahu Mahunya -  (Aku mahu Islam diTINGGIkan sebab ISLAM itu TINGGI )
Namun Apa Daya Orang Dah Benci -  (disahkan UMNO MEMANG BENCI ISLAM)

Berikanlah Jawapan , Huraikanlah Simpulan
Biar Tenang Jiwaku Aku Malu - (Wahai UMNO… Biar seluruh Ummat Islam tenang dan aman.)




Saya mula terfikir, berapa ramaikah lagi mereka yang sedar yang diri mereka tertipu????? Ayuh bangun laaaa... keluar segera.... kita bersatu.... atas panji-panji TAUHID.... kita bantu ISLAM ditegakkan di negara bertuah ini.... Kita Ucapkan SELAMAT TINGGAL UMNO...

Insya Allah...

No comments:

Post a Comment