Pages

Sunday, May 13, 2012

GELOJOH & RAKUSNYA UMNO SELANGOR... 12,000 EKAR LADANG PKPS DI JUAL DENGAN HARGA MURAH 2007


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ



بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ



Sejak 2008 Selangor di ambil alih, simpanan tetap PKPS - Perbadanan Kemajuan Pertanian Selangor yang ditinggalkan oleh UmNo Be End Selangor hanya RM8.3 juta. 


Pada 2011 ianya telah meningkat kepada RM114 juta.

Menurut Pengerusi Jawatan-kuasa Tetap Pemodenan Pertanian, Pengurusan Sumber Alam dan Pembangunan Usahawan, Dr. Yaakob Sapari, peningkatan hasil itu adalah hasil kecekapan pengurusan dan pentadbiran Pakatan Rakyat Selangor.



Bagaimanapun, PKPS turut mengalami kerugian jangkaan pendapatan sebanyak RM2 juta setahun ekoran penjualan ladang seluas 12,000 ekar di Miri, Sarawak oleh pentadbiran Barisan Nasional (BN = Be End).

"Ladang tersebut di jual dengan harga murah iaitu pada kadar RM8,082.00 se ekar pada tahun 2007. Keputusan itu adalah keputusan yang SILAP, dan saya mengesyakki ada orang-orang tertentu yang mengambil kesempatan dengan perkara ini. Kerajaan negeri sedaya upaya mempertahankan ladang ini dari terus di jual."

"Kami merujuk kes ini di mahkamah tetapi keputusan mahkamah telah memihak kepada pembeli kerana dokumen jual-beli telah ditanda-tangani PKPS dibawah Kerajaan Negeri dahulu (UMNO-Be End)"

"Saya pernah membuat tinjauan pasaran, bahawa harga tanah dijual itu benilai sekurang-kurangnya RM145 juta tetapi dijual pada harga RM97 juta. Kalau di simpan 10 tahun lagi, hasil tanah itu akan terus meningkat."

"Walaupun jika pada harga RM145 juta, kerajaan negeri tidak akan menjualnya kerana kami tahu bagaimana untuk menguruskan aset tanah tersebut......"

Komenku:

Semakin Lama UmNo Be End mengendalikan negara Malaysia tercinta ini... Semakin terhakis harta negara... Semakin kaya mereka, semakin papa la rakyat...........

TOLAK UMNO BE END DALAM PRU 13 

No comments:

Post a Comment