Pages

Sunday, October 16, 2016

Akhir Zaman, Takbir Jadi Penyakit Mental...



Hikayat Perihal takbir...

Masa tu aku di Madinah... Seusai solat maghrib, gangguan perut berlaku... Selesai tunai hajat aku ke dewan makan nak mengeteh...

Aku bertemu dengan bekas SU Umno bahagian Kota Setar (masa tu la), orang kanan TMK... Nama dia Hashim Jahaya...

Hashim Jahaya (HJ) ni pernah bertanding dalam PRU tahun 90an lawan aTGFN di Kuala Kedah...

Tengah aku berbual²... Masuk beberapa pemuda... Tetiba aku dengar seseorang laungkan "takbir" dengan disambut oleh pemuda² tadi serentak "Allahu Akbar"

HJ. “Apalah depa ni... Tak tentu hala jadinya.. Takbir tak bertempat…”

Aku. “Saya tak kesah... Malah saya suka orang bertakbir hatta orang gila sekalipun... Takbir ni kalimah mulia... Tidak akan sesekali saya membencinya...

Saya jadi tak suka kalau takbir diucapkan dalam tandas jer...”


Bagi aku, manusia bertopeng jer tak sukakan takbir ni...

No comments:

Post a Comment